Selasa, 5 Oktober 2010

cinta bahagia atau derite........................

Kenape tajuk mcm nih x tau lah kenape tapi sejak kebelakangan ni byk sgt benda yang aku jumpe n lalui berkaitan dgn cinta..........
  1. Sepasang suami isteri bersama seorg anak kecil naik motor sahaja kerana mereka tidak ada kereta untuk kemana2.Kite yang melihat pasti akan berasa kasihan tapi kelihatanya mereka sangat bahagia bergurau senda dan bergembira.Mungkin kuasa CINTA kan terima segala kekurangan untuk kebahagian.
  2. Sepasang suami isteri yg telah berkahwin selama 25thn dan mempunyai 4 org anak.Tiba2 si isteri mendapat tahu yg si suami telah berkahwin lain dan mempunyai seorg anak yg berusia 3 thn.Tapi si isteri tidak marah cume berasa sedikit kecewa kerana si suamin telah menduakannye.Saye berfikir tidak ade lagi kan perasaan CINTA si suami spt mase mereka bercinta dan melalui kebahagiaan pada awal2 mereka berumah tangga dahulu.
  3. Sepasang suami isteri telah berkawin hampir 9 thn.Di awal2 perkahwinan suami isteri ni sering berkerjasama dlm urusan mengemas rumah,memasak dan membasuh baju.Tetapi setelah anak mereka 3 org si suami sudah tidak mahu menolong kerja rumah si isteri lagi dgn alasan sai isteri sudah tidak berkerja.Tetapi tidak tahukah si suami yg si isteri ini membuat kerja rumah dari pagi hingga ke lewat mlm untuk kebahagiaan anak dan suami.Tidak ade kah langsung perasaan kasihan kepada si isteri yg diCINTAI yg tidak ade cuti untuk membuat kerja rumah.

Hehehehe sejak saye ade blog nih saye sudah bijak untuk berfikir dan berkata2.Emmmm kuase di tgn kite kan ........?
sebahagian dari keluarga bahagia kami

Tiada ulasan:

Catat Ulasan