Sabtu, 6 Oktober 2012

I Love You Stupid!!!!!!!!!!!


Aku memang kaki novel dari dulu lagi,biase kalau  beli aku pinjam dari kwn2 or kakak aku..Novel yg aku nak kongsi ni karya Melur Jelita,tajuknye I love you stupid,mule2 tgk novel ni aku dah tahu dah mesti best punye sebab novel Awak suka saya tak,novel melur jelita yg aku bace dulu sangat lah bestnye…cerite Hilman Yong N Intan Zulaika adalah sangat best ok...Aku suke Melur Jelita ni sebab dlm novel die byk diselitkan tentang kasih sayang , keagamaan dan aku rase MJ ni jugak berdakwah melalui karya die…ILUS ni cerite pasal Iris yg anak org kaye sangat  divas lah terkenal dgn sikap ingin menangnye,berlagak dan sentiase memandang rendah pade kemampuan org lain berjumpe pulak dengan Ebrahim @ Firman yang aku kire lelaki yg akan menjadi dambaan semue pembace novel hehehe…..Firman ni memang ni adalah sangat baik tetapi bermulut pedas tapi die bernafsu ok,die selalu ckp die berperang dengan nafsu dan iman die ketika berdue dengan iris…hehehehe…Aku paling tersentuh dengan cerite pengalaman Iris yg berada di kemboja…kesian sangat aku rase MJ memang pandai membawe kite semue kpd pengalaman Iris itu…aku rase mcm dekat sgt dgn kemboja  boleh bayangkan pokok teratai,mandi kat sungai,naik kereta lembu,rumah anak2 bidadari,ribut taufan,Mai tuan dan Fatiamah dan paling terkesan sekali adalah sudah tentu kisah Ahmad sekeluarga.Series aku adalah sangat bangga dgn MJ kerana berjaya mengarang novel ini dengan sangat jayanya…Aku rasa MJ jugak berdakwah melalui novel ini sebab byk jugak yg aku belajar dari ILUS ini …ape yg kite amalkan didlm bangsa melayu tetapi tidak ade nasnye didlm Al-Quran ..semuenye bagus utk kite tahu….aku rase x rugi rm39 untuk memeluk ILUS ini hahaha…
tgklah Firman dan Iris yg sepadan itu  ini saye curi dr FB MJ hahaha
Nota Kaki:Marilah kite bersame2 pg ke bookstore berhampiran untuk memeluk si ILUS ini hahahha

8 ulasan:

  1. weh..cam bestt jer..aku nak pinjam novel ko seme boley...hahaha..aku nak baca dgn syahmi....

    BalasPadam
  2. hahah kau tgu syami sekolah dulu...nanti boleh suruh die bacekan utk kau....semenjak2 dah berape nak ade kawan ni...novel2 tu je lah yg dok jadi kesayanagan aku sekarang nih....

    BalasPadam
  3. Salam Jija jelita,
    terima kasih kerana menyukai ILUS, belasahan yang biasa-biasa.

    Mari sama-sama kita sebarkan kasih sayang ILUS ke seantero alam...ekeke

    BalasPadam
  4. Bangge,bangge bile melur jelita komen di blog saye heheheh...tapi antara Firman Ebrahim n Hilman Yong,pastilah Hilman Yong yg beraja di hati ku ini..kekekeke

    BalasPadam
  5. waa...kak melur komen kt blog dier laa...
    ini tak boleh jadik!
    hahaha...ada apa2 ke??

    ape2 pon nk komen, yg novel ni adalah yg terbaik sy pernah beli setakat hidop kt muka bumi ni hari ini...kehkehkeh

    mmg byk pengajarannya.

    I LOVE MALAYSIA! I LOVE YOU STUPID!

    BalasPadam
  6. Walawei...bangga seh kak MJ komen kat blog u!! Rasa mcm bertegur sapa dgn menteri..

    BalasPadam
  7. Walawei...bangga seh kak MJ komen kat blog u!! Rasa mcm bertegur sapa dgn menteri..

    BalasPadam