Selasa, 16 November 2010

salam aidiladha

huh besok sudah hari raye haji tapi saye kak , kaknah ,abg g n hafiz x balik kpg pun kesian mak n ayah harap2  abg set balik lah umah mak n ayah.kak sah sudah tentu balik sebab rumah die dekat je die duduk di rumah mertue die yg sekampung  aku selalu terpikir mak n ayah walaupun ade 8 org anak pun selalu anak2 x dpt balik kpg.ye lah semue sibuk kan yg dah kawin perlu berkongsi balik kpg dgn pasangan lagi kan.mak n ayah memang duduk kat rumah ber2 je + anak2 kaksah dtg jenguk2 mereka.kesian mak kalau ayah g solat magrib n isyak kat masjid mak mesti sunyi kan aku selalu tanye mak 'mak x takut ke duk umah sorang2 nak tau mak jawab ape 'kat kubur nanti sorang2 jugak'huh sangat seram.aku seram giler rumah aku kat kpg tuh sebab besar kan haih memang x berani lah aku duduk sorang2.tapi mak n ayah selalu dtg sini jalan rumah kak n kaknah tapi ayah mesti x mau duduk lame2 mak plak x kisah ayah tu susah asyik ingat rumah n ladang die je kot.
citer pasal raye aidiladha aku kesian kat mak n ayah berkobar2 nak g mekah thn ni tapi x dpt memang sedih btl lah harap2 lah thn depan ade rezeki untuk mereka.tapi aku jugak bangge gile ngan ayah sebab dpt simpan duit untuk pg mekah.kalau nak kire peneroka bukan lah byk duit jugak pun tapi dah rezeki ayah kot tapi ayah memang baik selalu sedekah duit kat anak yatim,dgn anak2 die pun x berkire nak tau dah kerja pun kdg2 ayah masih bg aku duit lagi tau lagi satu kalau die tau anak2 die nak balik die mesti sibuk nak beli mcm2 dan cucu2 die pun memang sayang wan lebih dari sayang tok huhuhuhu.saye sangat sayangkan mak n ayah saye dan lagi satu salam lebaran lah ek untuk semue....
ni mase hantar kwn ayah n mak nak g haji

ayah dgn geng die mase kat tabung haji ari tuh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan